کد مطلب:296015 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

حدیث 02


در حدیث ابن عباس آمده است: علی علیه السلام پس از فوت فاطمه علیهاالسلام وصیت نامه ای را در كنار سرش دید كه در آن نوشته بود:

«بسم الله الرحمن الرحیم، هذا ما اوصت به فاطمه بنت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، اوصت و هی تشهد ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده و رسوله، و ان الجنه حق، والنار حق، و ان الساعه آتیة لا ریب فیها، و ان الله یبعث من فی القبور.

یا علی، انا فاطمه بنت محمد، زوجنی الله منك لا كون لك فی الدنیا والاخرة، انت اولی بی من غیری، حنطنی، و غسلنی، و كفنی باللیل، وصل علی، و ادفنی باللیل، و لا تعلم احدا، و استودعك الله، و اقرء علی ولدی السلام الی یوم القیامه.» [1] .

- بسم الله الرحمن الرحیم، این وصیت نامه ی فاطمه، دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است. وصیت می كند در حالی كه شهادت می دهد كه معبودی جز خدا نیست و حضرت محمد بنده و فرستاده ی خداست، و بهشت و آتش جهنم حق است، و قیامت خواهد آمد و شكی در آن نیست، و مسلماً خداوند اهل قبور را بر خواهد انگیخت.


ای علی، من فاطمه، دختر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستم كه خداوند مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنیا و آخرت برای تو باشم. تو به من از دیگران سزاوارتر هستی، مرا شب حنوط كن و غسل بده و كفن كن، و شب بر من نماز بگزار و دفن كن و به هیچ كس اطلاع مده. تو را به خدا می سپارم و بر فرزندانم تا روز قیامت سلام می فرستم.


[1] بحارالانوار، ج 43، ص 214.